Nyt svangerskapet med disse nyttige tipsene


Nyt svangerskapet med disse nyttige tipsene

Graviditet er en tid da mange kvinner har en tendens til å føle seg tykke. Du går opp i vekt, føler deg trøtt og mindre aktiv enn du noen gang har vært. En sunn, legegodkjent treningsplan kan hjelpe ved å øke energien, selvtilliten og til og med forberede deg på en enklere fødsel. Her vil vi gi deg noen treningstips som holder deg i form og løfter humøret!

Sørg for at du får nok søvn hver natt. Du trenger rundt 8 timer. Å få riktig mengde søvn vil hjelpe deg til å føle deg bra, og det vil også hjelpe fosteret ditt til å vokse. Under svangerskapet føler mange seg veldig slitne, og det er viktig å gi kroppen det den trenger.

Under graviditet, øk ditt daglige kaloriinntak med omtrent 300 til 500 kalorier. Du er med på å vokse en annen kropp, så det er viktig å spise nok. Pass på at du spiser sunt, da du ikke bør spise søppelmat.

For førstegangsmødre, barnevakt for et familiemedlem eller en venn. Det skader aldri å lære mer om hvordan du tar vare på en baby før din blir brakt til verden. I tillegg til å lære å ta vare på en baby, vil du vite hvordan du skal holde og mate din baby på riktig måte.

Informer enhver lege før en medisinsk prosedyre hvis du er gravid eller planlegger å bli gravid. Dette inkluderer også tannlegen din. Det er visse medisiner som ikke bør gis og prosedyrer som ikke bør gjøres for en kvinne som er gravid eller på vei til graviditet.

Graviditeten din betyr at avgjørelsene er dine. Bare fordi noen på kontoret ditt eller en fjern slektning ikke tror at du bør drikke kaffe eller løfte noe tyngre enn 20 pund, betyr det ikke at de kontrollerer graviditetsbeslutningene dine. Snakk med legen din og ta avgjørelser med dem. Ignorer uønskede kommentarer fra andre.

Det er veldig viktig for en kvinne i tredje trimester å sove på venstre side. Denne posisjonen letter blodstrømmen til babyen din, så vel som til livmoren og nyrene. Ryggsøvn er sannsynligvis den minst gunstige posisjonen for tilstrekkelig blodstrøm.

En gravid mor bør for enhver pris unngå alle slags rusmidler, enten de er alkohol, nikotin eller tyngre rusmidler som heroin. Babyen din kan og vil utvikle en kjemisk avhengighet i livmoren. Dette er heller ikke for å nevne muligheten for fødselsskader. Hvis du venter mor, hold deg unna narkotika!

Ta en barnefødselsklasse. Disse timene vil hjelpe deg mot slutten av svangerskapet. De vil lære deg nøyaktig hva du kan forvente, og partneren din bør følge med. Du vil sannsynligvis se en film av en som føder, lære mange nye pusteøvelser, og sannsynligvis også møte noen nye venner.

Selv om vektøkning er helt normalt under graviditet, er det ikke rask vektøkning. Hvis du ser at du går opp i vekt i løpet av kort tid (noen dager eller en uke), bør du ringe legen din. Dette kan være et tegn på at det er noe galt.

Å trene så mye som mulig under svangerskapet vil øke sjansene for en sunn baby og mor. Det vil øke energien din, og gi deg selvtilliten du trenger for å ta på deg utfordringene med morskapet.

Pass på at du alltid bruker bilbelte. Du vil også sørge for at du befinner deg så langt unna kollisjonsputen som mulig. Er du i en ulykke, vil sikkerhetsbeltet muligens redde deg og ditt ufødte barns liv.

Når du blir gravid, sørg for å fortelle kjæresten din eller mannen din så snart som mulig hvis han ikke vet allerede. Det er under ditt skjønn når du skal fortelle foreldrene dine og venner, da du bare bør gjøre dette når du føler deg komfortabel med å avsløre denne informasjonen.

Riktig tannpuss og tanntråd av tennene er viktig for gravide kvinner. Dette er noe du bør gjøre hele tiden. Det er imidlertid viktigere for de som er gravide. Gravide kvinner har større sannsynlighet for å få tannkjøttsykdom og gingivitt. Ved å ikke ta vare på munnhygienen kan du eskalere tannproblemer. Å sørge for å bruke tanntråd og pusse to ganger om dagen kan virkelig hjelpe.

Reduser eller fjern mengden koffein og sukker i kostholdet ditt for å forbedre søvnen og den generelle helsen. Å spise eller drikke store mengder koffein og sukker er ikke bra for helsen din eller babyens, pluss at de kan påvirke mengden og kvaliteten på søvnen du får betydelig.

Bli med på en prenatal yogatime eller treningstime. Disse timene er spesielt utviklet for å imøtekomme gravide kvinner. De vil hjelpe deg å holde deg i form, redusere stress og kan også gjøre fødselen lettere å håndtere. Studier viser at kvinner som opprettholder et sunt treningsnivå under svangerskapet har mindre komplikasjoner under fødselen. Dette er ytterligere grunn til å bli med på en trygg treningstime mens du bærer babyen din.

Besøk en kiropraktor under graviditet. En kiropraktor kan bidra til å lindre korsryggsmerter, leddsmerter og hevelse. De kan også hjelpe ved å manøvrere kroppen din og hjelpe den med å få babyen din i den beste fødestillingen. Noen mener at vanlig kiropraktisk behandling under svangerskapet fører til kortere og enklere fødselsopplevelser.

Hvis du bestemmer deg for å fortsette å jobbe mens du er gravid, bør du unngå å jobbe lange timer. Dette kan forårsake problemer i svangerskapet fordi det kan forårsake ekstra unødvendig stress og kan også føre til at du mister søvn. Det er viktig å få nok søvn og holde seg stressfri under svangerskapet.

Ikke vær for opptatt av fargen på streken i graviditetstesten din, siden styrken på streken ikke korrelerer med styrken på graviditeten. Ikke bekymre deg hvis graviditetstesten viser at den er svak. Utseendet til linjen, hvilken som helst linje i det hele tatt, er en bestemmende faktor for graviditet.

Som du kan se, er det mange fordeler som en gravid kvinne kan få fra en sunn treningsplan. Du vil se en forskjell i kropp, sinn og ånd, ettersom du blir sterkere og sunnere. Som en ekstra bonus er fødsel mye lettere for en kvinne som holder seg fysisk form under svangerskapet!

,

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.